Egész testet megmozgató funkcionális edzés gyakorlatok

2018-06-11

Mai cikkünkben összeszedtünk olyan funkcionális edzés gyakorlat csoportokat, melyekkel egész testedet megmozgathatod.

Az edzés előtt mindig bemelegítéssel kezdj.

 

Funkcionális edzés: Guggolások

 

Ezt a mozgáscsoportot többféleképpen lehet variálni. Kezdetnek végezhetsz 10-15 szabályos guggolást, majd ismételd 10x, de lent tartsd meg mindegyiket 2 másodpercig. Ezután ismételd 5x, de már 6 másodpercig tartsd meg lent, majd a legvégén csak egyszer guggolj le, de 20 másodpercig tartsd meg lent.

 

Ha már nem vagy kezdő, kombinálhatod a guggolásokat felugrással is.

 

Funkcionális edzés: Húzódzkodás

 

Ha otthon nincs lehetőséged húzódzkodást végezni, kipróbálhatod magad edzőtermünkben is, de városszerte számos fitnessz park épült, így akár a szabadban is mozoghatsz.

A gyakorlatok szabályosságára mindig igyekezz nagy gondot fordítani. Fizikai állapotodnak megfelelően próbálj meghatározni egy ismétlés számot, próbáld szünet nélkül végezni a gyakorlatokat.

 

Funkcionális edzés: Fellépés, felugrásEgész testet megmozgató funkcionális edzés gyakorlatok.jpg

 

Edzőteremben padra, de otthon a lépcsőre is fel lehet lépni, vagy ugrani. A pad kicsit magasabb, akkor vágj bele, ha már magabiztos vagy. Célszerű először a lépéssel kezdeni, és ha már jól megy, jöhetnek az ugrások. Fontos, hogy mindig ügyelj a szabályos testtartásra. Mindkét lábra gyakorolj, váltogatva. Kezdésnek lehet lábanként 5, később 10 lépés vagy ugrás lábanként.

 

Funkcionális edzés: Támaszok

 

Sokrétűen variálható gyakorlatcsoport és nagyon hatékonyan fejleszti a törzsizmokat. Végezheted kéztámaszban, alkartámaszban, oldalra fordulva is tudod kéz vagy alkartámaszban. Kezd kicsiben, majd próbáld növelni az időtartamot. Kezdheted 15-20 másodperces tartásokkal. Variálhatod a különböző tartásokat is, majd ha már nagyon jól megy, tartás közben elemelheted a talajtól az egyik lábad vagy karod.

 

Ezekkel a gyakorlatokkal egész testedet megmozgathatod, sokféleképpen kombinálhatod, így sosem válik unalmassá az edzés.

Ha egyedül még bizonytalan vagy, szeretettel várunk egy szuper csapatba! Gyere és eddz velünk!

 

  • sittestrening@gmail.com
  • 1015 Budapest, I. Donáti utca 40-42.
  • +36 20 393 1240