Saját testsúlyos edzés hatékonyan

2018-07-24

Hogyan lehet még hatékonyabbá tenni a saját testsúlyos edzés. Mitől lehet még eredményesebb a saját testsúllyal végzett mozgásforma?

A saját testsúlyos edzés egy életforma. Más, mint hatalmas súlyokat emelni. Mai cikkünkben összeszedtünk néhány olyan dolgot, amivel hatékonyabb és eredményesebb lehetsz tested formálásában, a hétköznapi élet fittségében.

 Saját testsúlyos edzés hatékonyan1.jpg

A technika

 

A legtöbb saját testsúlyos gyakorlat több izomcsoportot is megmozgat. A feladatok elvégzése során törekedj inkább a minőségre és ne a mennyiségre. Minél pontosabban végzel el egy gyakorlatot, annál hasznosabb, még ha csak keveset is tudsz belőle megcsinálni.

 

Az erő

 

Erőt építeni tested saját súlyával is lehet, nem csak gépekkel és hatalmas súlyzókkal. Ügyelj arra, hogy mindig legyen kihívás egy gyakorlatban és ha a célod az erő növelése, emeld az ismétlés számot is.

 

Táplálkozás

 

A fittség életforma. Ehhez hozzátartozik a megfelelő minőségű és mennyiségű táplálékbevitel is. Igyekezz minél kevesebb cukrot magadhoz venni. Amennyire tudod, csökkentsd a napi szénhidrát bevitelt is (teljesen nem kell elhagyni). A fehérje bevitelt megpróbálhatod emelni, így sikerülhet több zsírtól megszabadulni és nagyobb izomtömeget megtartani.

 

A profizmus

 

Nem kell rögtön minden gyakorlatot mesterszinten tudni. Legyenek kedvencek, ezek menjenek profi szinten és csak akkor kezdj variálni, ha már magabiztosan tudsz néhány alap gyakorlatsort. Így a motivációd is megmarad és a sikerélmény fog továbblendíteni.

 

Használd

 

A saját testsúllyal végzett gyakorlatok sokszor nem olyan könnyűek, mint egy gépet megtanulni használni. Gyakorolni kell, tökéletesíteni kell, használni kell a mozdulatsorokat. Mindez idő, de meglesz az eredménye a kitartásodnak.

 

Jó gyakorlást!

 

 

  • sittestrening@gmail.com
  • 1015 Budapest, I. Donáti utca 40-42.
  • +36 20 393 1240